preskoči na sadržaj

Osnovna škola Side Košutić Radoboj

Login
 

 

Božić dolazi ...

 

 

Dabrica u školi

35. smotra UZ Republike Hrvatske

VRTULJCI BROJ 3

ZAGORSKI PURAN

 

 

VALENTINOVO

DSI 2023

PODRŠKA VATRENIMA

 

 

VUKOVAR – GRAD HEROJA

DAN ŠKOLE

DJEČJI DAN

Europe Code Week

 

Vrtuljci

GPP i Kurikulum

 

UČENIČKA ZADRUGA

DAN OBITELJI

 

Emotikoni

DAN ŠKOLE

Dan škole

UDŽBENICI

 

Odabrani  udžbenici za školsku godinu 2019./2020.

Odabrani udžbenici za školsku godinu 2020./2021.

Odabrani udžbenici za školsku godinu 2021./2022.

Odabrani udžbenici za školsku godinu 2022./2023.

ZALOGAJČEK

Upute

Zalogajcek2_osobnaiskaznica

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

KVIZOVI

Korisno

 

MIR I DOBRO

 

 

Upitnik
Odvajate li otpad (staklo, baterije, papir, ...) pravilno?








NAŠE ŠKOLE

Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 9. 2010.

Ukupno: 1146256
Ovaj mjesec: 301
Ovaj tjedan: 886
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
PREDAVANJE DR. RANKA RAJOVIĆA
Autor: Ivanka Švaljek, 15. 5. 2019.

U četvrtak, 9. svibnja 2019. našu je školu posjetio ugledni doktor Ranko Rajović te je ujedno održao predavanje prisutnim ravnateljima, učiteljima, odgajateljima i roditeljima.


Ranko Rajović je doktor interne medicine, dugogodišnji predsjednik Odbora za darovite međunarodne udruge Mensa i UNICEF-ov suradnik na projektu ranog poticanja intelektualnog razvoja djece te osnivač Mense Srbije i Odsjeka za darovite Nikola Tesla Centra. Rajović je i autor NTC sustava učenja kojim se podiže intelektualni potencijal djece te se razvija brzina razmišljanja i zaključivanja - tzv. funkcionalno znanje.

Najvažnija misao vodilja u radu dr. Rajovića vrlo je jednostavna - djeca kroz igru najbolje uče, a učenje napamet zastarjelo je i treba se što prije prestati primjenjivati. Prema njegovim riječima posao je djeteta da se kreće, vrti, skače, a ne da satima gleda u mobitel. Kroz uvodno predavanje o NTC sustavu gost nam je predočio kako treba sastavljati pitanja, a da ona ne budu reproduktivna. Tako smo odgovarali na pitanja: Koju životinju možemo nacrtati samo jednom bojom, a vidimo je svaki dan nekoliko puta? Napomena: to nije životinja, a zove se kao životinja. Preko koje životinje pređe najveći broj pješaka? (Zebra.) Osvijestio je da to spada u funkcionalno razmišljanje, dok mi od malih nogu učimo razmišljati reproduktivno, pa bi klasično školsko pitanje za zebru bilo: Kako se zove crno-bijela životinja koja sliči na konja i živi u Africi? Naglasio je da naše funkcionalno znanje nije dobro te da nas nikad nisu učili da razmišljamo; ni kod kuće, ni u vrtiću, ni u školi. NTC metoda temelji se na tome da djeca misle da se igraju, a nauče lekciju. Glavni je motiv da učenje bude igra, da djeci škola bude zanimljiva, da se smiju u školi i da nema straha od odgovaranja i akutnog stresa. Djeca trebaju željeti dati svoje znanje, javiti se čak i ako odgovor nije točan, ali dati pri tome svoju ideju. Kod NTC sustava ne postoji jasna granica koja predmete dijeli na biologiju, geografiju, matematiku, već pitanja obuhvaćaju razna područja. Jedna od najvažnijih odrednica NTC sustava jest razvijanje mozga djeteta od najranije dobi, što se postiže kretanjem. Roditelji moraju pustiti dijete da se kreće, trči, skače, a najbolje je da dijete skače po lišću, travi, pijesku, blatu, plitkoj vodi.Također se osvrnuo na pohvaljivanje djece (učenika) i rekao da je potreba za pohvalom instinktivna potreba djeteta. Ako ga pohvalimo, ono dobije hormon sreće koji mozgu šalje jasnu poruku ‘lakše ću preživjeti’ jer je mozak organ za preživljavanje. Kad dobiju pohvalu, dobiju potvrdu da je to što rade dobro i zato se darovita djeca uvijek javljaju u školi kad učitelj postavi pitanje. Ali kad je škola reproduktivna, takva se djeca stalno javljaju pa ih učitelj više i ne pita. Učitelj čak kaže: „Pa nemoj se više javljati, evo tebi 5, idi u dvorište i igraj se“. Takvo dijete čak se i ne želi više javljati zbog drugih učenika u razredu jer kad se stalno javlja zapravo pokazuje neznanje svojih prijatelja iz razreda. Ljute se na njega, zovu ga štreberom i drugim pogrdnim imenima, gurnu ga u prolazu… Još je jednom naglasio da je reproduktivna škola stvar prošlosti. Igrajući se, saznali smo neke zanimljivosti o Van Goghu i kako je on povezan s brojem 43 (prodao samo jednu sliku bratu Teu, odrezao uho s 35 godina, živio 37 godina, živio s Paulom Gauguinom, naslikao 43 potreta...). Problem nam je bio reproducirati 10 kemijskih simbola i naučiti suhoparnu definiciju iz biologije.

Sve u svemu, uživali smo u predavanju doktora Rajovića i nadamo se da ćemo ga uskoro opet ugostiti u našoj školi.

 

Ivana Frajzman, učiteljica





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju