Šesta aktivnost projekta Emocionalna avantura kroz čitanje održana je u 2. b razredu 11. travnja. Radionica Moć tapkanja bila je usmjerena na razvoj emocionalne pismenosti, prepoznavanje i izražavanje emocija te usvajanje tehnike emocionalne slobode – tapkanja.

Ciljevi radionice bili su: upoznati djecu s tehnikom tapkanja kao alatom za samoregulaciju, povezati emocije s tjelesnim senzacijama na razumljiv i pozitivan način, potaknuti razvoj emocionalne pismenosti i svjesnosti te osnažiti djecu kroz priču i kreativno izražavanje. Radionica je započela motivacijskim razgovorom uz plakat Emocije u balonima. Kroz pitanje: „Jeste li se ikada osjećali kao da vam emocije napuhuju balon u trbuhu ili prsima?“, učenici su se poticali na razmjenu vlastitih iskustava. Spomenute su emocije poput straha, tuge, ljutnje i sreće, a naglasak je stavljen na tjelesne senzacije koje ih prate. Zamišljajući da u sebi imaju „emocionalni balon“, učenici su kroz zajedničku vježbu disanja naučili kako „ispuhati“ neugodne osjećaje – duboko udahnuti i polako izdahnuti, zamišljajući da ispuštaju zrak iz balona. Na taj način pripremljeni su za upoznavanje tehnike tapkanja.

U središnjem dijelu radionice knjižničarka je čitala slikovnicu Ognjena Livade „Vitez od srca – moć tapkanja“, uz prikaz ilustracija. Učenici su aktivno sudjelovali u izvođenju vježbi tapkanja prateći priču – tapkali su po točkama na tijelu kao što su vrh glave, obrve, ispod oka, ispod nosa, brada, prsa i ispod ruke. Kroz interaktivna pitanja tijekom čitanja učenici su se povezivali s glavnim likovima i promišljali o vlastitim emocionalnim iskustvima.

U završnom dijelu radionice učenici su ispunjavali radni listić Moj emocionalni balon, na kojem su crtali ili zapisivali emocije koje trenutno osjećaju, njihove moguće uzroke i strategije koje im pomažu da se osjećaju bolje. Aktivnost je potaknula introspektivno promišljanje, kreativno izražavanje i razvoj emocionalne svijesti.

Sudjelujući u radionici učenici su na pristupačan i poticajan način upoznali tehniku tapkanja, povezali emocije s tjelesnim doživljajem te kroz simboliku „emocionalnog balona“ razvijali emocionalnu pismenost i strategije samoregulacije.

 

                                   Jasenka Marmilić, stručna suradnica knjižničarka

 

Skip to content