U sklopu obilježavanja 8. Dana medijske pismenosti, stručna suradnica knjižničarka održala je 11. travnja radionicu ”I internet je mjesto” s učenicima 8.b razreda. Cilj radionice bio je istražiti kako funkcionira internet kao prostor u kojemu ljudi komuniciraju, grade odnose i dijele emocije te potaknuti učenike da razmisle o vlastitim navikama na internetu.
Uvodna motivacijska aktivnost – pletemo mrežu, izvedena je kao igra u kojoj su učenici izgovarajući asocijacije na pojam internet ”premrežili” učionicu dodajući si međusobno klupko špage i odmotavajući ga napravili u učionici ”mrežu svih mreža”. Nakon razgovora o ponašanju na internetu, provedena je aktivnost ”Bingo” kojoj je cilj pomoći učenicima da istraže međusobno sličnosti i razlike ponašanja na internetu. Učenici su dobili bingo listiće s 25 tvrdnji o različitim ponašanjima na internetu. Zadatak je bio šetati razredom i pronaći vršnjake koji odgovaraju svakom opisanom ponašanju i potvrde to svojim potpisom. Učenik koji prvi ispuni listić je pobjednik. Nakon igre raspravljali smo o poželjnom i nepoželjnom ponašanju na internetu.
Završna aktivnost – igra linije, imala je za cilj da učenici razmisle o objavi i širenju vlastitih podataka uživo i online. Na podu smo postavili liniju, knjižničarka je postavljala učenicima ”osobna” pitanja, a oni koji su odgovorili potvrdno, prešli bi liniju. Učenici koji su željeli, ispričali su detaljnije svoje osobne priče. Na taj su učenici osvijestili da sve što objave online predstavlja rizik za njihovu privatnost.
Radionica je potaknula učenike na aktivno promišljanje o internetu kao prostoru stvarne komunikacije, odnosa i izražavanja emocija. Učenici su prepoznali važnost odgovornog ponašanja u digitalnom okruženju te osvijestili moguće rizike povezane s dijeljenjem osobnih podataka. Radionica je uspješno pridonijela razvoju medijske pismenosti i sigurnijeg korištenja interneta među učenicima.
Jasenka Marmilić, stručna suradnica knjižničarka