Učenici 4.a i 3./4.b proveli su pet dana u Školi u prirodi, od 7.4.2025 do 11.4.2025. 
24 učenika u pratnji dviju učiteljica bila su smještena u Planinarskom domu u Radoboju. 
Prvi dan učenici i učiteljice iskoristili su za planinarenje. Vrijeme ih je poslužilo i bez nekih problema laganom su šetnjom stigli do Planinarske kuće na Strahinjčici. Tu su imali dvije radionice pod vodstvom djelatnica Javne ustanove KZŽ o biljnom i  životinjskom svijetu Strahinjčice i o zaštićenim biljkama i životinjama. Učenici su dobro surađivali i bili aktivni u radionicama.
Nakon povratka s planinarenja učenici su ukrašavali betonirane gusjenice, gljive, bubamare i kamenčiće koje im je pripremila učiteljica Dragica, a potom su njima uredili park Planinarskog doma. 
Večernje sate iskoristili su za gledanje filma Emil i detektivi, i to novu verziju koja ih je oduševila. Dvije mame pripremile su pizze i donijele torte za proslave rođendana koji su bili baš tog dana. 
  
Drugog dana planirana je terenska nastava po našoj županiji. Učenicima 4.a i 3./4.b pridružili su se učenici PŠ Gornja Šemnica i učenici 3.a. Svi zajedno okupili su se kod škole u 7,20 i autobusom krenuli prema Pregradi. Tijekom puta do Pregrade učenici su čitali svoje referate o smještaju i granicama županije, Hušnjakovu,  reljefu, klimi, vodama i toplicama, Pregradi i dvorcima u njegovoj okolici. U Pregradi su posjetili Muzej grada Pregrade sa svoje tri zbirke i Zagorsku katedralu. Zatim su razgledali dvor Veliki Tabor uz stručno vodstvo. U Etno selu Kumrovec svaka je učiteljica vodila svoje učenike u razgledavanje. Nakon razgledavanja  učenici su olovkom crtali odabrane motive i u parku zaigrali igre naših baka i djedova. Obišli su Zelenjak i iskoristili park za razne tjelesne aktivnosti. Putovanje su nastavili dalje do Klanjca uz razgledavanje i analizu reljefa: klanac, vode stajačice i tekućice, gospodarstvo, prometna povezanost, biljni i životinjski svijet…
U Oroslavju su razgledali zaštićeni perivoj dvorca.  Učenici su pročitali referate o Zaboku i Gornjoj Stubici te Seljačkoj buni. Kod Gupčeve lipe su poslušali legendu o Gupcu i svi je opkolili uz obećanje da će pamtiti prošlost i truditi se da se takve stvari ne ponove.  
U Gornjoj Stubici dočekala ih je vjeroučiteljica  Monika koja je odvela učenike u razgledavanje crkve sv. Jurja i do modela  aviona pilota Rudolfa Perešina. Nakon toga su šetnjom kroz perivoj dvorca Oršić stigli do spomenika Matiji Gupcu i  odslušali zadnje referate. Što su sve zapamtili učiteljice su provjerile kvizom.
Po povratku u Planinarski dom odradili su planirane aktivnosti, imali pidžama party i odgledali dječji film Heidi. 
Trećeg dana učenici su u pratnji roditelja krenuli u Krapinu, u Muzej krapinskog neandertalca. Uz stručno vodstvo našeg mještanina Janka Jambreka, učenici su imali zanimljiv i poučan razgled. Nakon Hušnjakova obišli su školski park OŠ A. Cesarca i jezero Dolac. Iz Krapine su otišli na ručak u školu. U Muzeju Radboa su uz stručno vodstvo obišli Muzej, Kuću vinove loze i sudjelovali u radionici izrade otiska školjke. U Planinarskom domu učitelji engleskog jezika i vjeronauka odradili su s učenicima svoje radionice. 
Nakon večere učiteljice su pripremile učenicima natjecanje Supertalent u kojem su se učenici natjecali u kratkim igrokazima i pjevanju. To im se jako sviđalo jer su u komisiji bile učiteljice i dva učenika te su uz svaku ocjenu dobili i komentar.
Četvrti dan je bio namijenjen upoznavanju Zagreba. Nakon doručka roditelji su ih odveli na željeznički kolodvor u Krapinu. Svaki učenik je imao pametnu kartu, bili su rezervirani vagoni i  mnogima je to bilo prvo putovanje vlakom. 
Tijekom vožnje obratili su pažnju na brežuljkaste predjele kroz koje prolaze, prepoznali su i imenovali reljefne oblike, prometnice i sve ono što je time povezano, a učili su tijekom nastavne godine. Učiteljica je pripovijedala legende o Crnoj kraljici. 
   Sišli su na Zapadnom kolodvoru i uz šetnju upoznavali kulturne spomenike Zagreba  
(Mimara, HNK, Cvjetni trg, uspinjaču, Kulu Lotršćak, crkvu sv. Katarine, Markovu crkvu, Sabor) i vježbali  snalaženje u prometu. Kod Kamenitih vrata su molili, slušali legende o Krvavom mostu i potoku Medvešćaku. Posjetili su tržnicu Dolac i ribarnicu. Katedrala se obnavlja pa su je vidjeli samo izvana, odmorili su kod zdenca Manduševac i promatrali život na Trgu bana Josipa Jelačića. Šetnjom kroz Zrinjevac stigli su do parka kraj Glavnog kolodvora gdje su proveli vrijeme u igri do polaska vlaka. Roditelji su ih dočekali i odveli u Planinarski dom. Večer je bila rezervirana za druženje uz roštilj koji su pripremili tate učenika, paljenje logorske vatre i pečenje sljezovih kolačića. Ponovili su Supertalent i pokazali da u mnogima ima skrivenih talenata.
Peti dan je započeo informatičkom radionicom koja je rezultirala predivnom pjesmom o Školi u prirodi. Članice Gljivarskog društva djecu su upoznale s jestivim i otrovnim gljivama, a oni su znanje pokazali u kratkom kvizu.  Pisanjem izvješća, rješavanjem matematičkih mozgalica i raznim igrama na otvorenom  te pospremanjem soba završila je Škola u prirodi.
 
     Učenici su u ovih peta dana mnogo toga naučili, vidjeli, upoznali, puno su boravili na svježem zraku u igri i druženju, i to bez mobitela. 
Posebno zahvaljujemo roditeljima koji su bili vrlo aktivni u pomaganju, spremanju i dostavi jela, čišćenju te prevoženju učenika. 
Hvala i svim udrugama i ustanovama koje su sudjelovale u organizaciji i provedbi Škole u prirodi: HPD Radoboj, Javna ustanova Radoboj, Gljivarsko društvo, Općina Radoboj, Muzej Radboa, Muzej krapinskog neandertalca, Muzej grada Pregrade i mnogi drugi. 
Izvrsnom suradnjom svih dionika pokazali smo da je moguće kvalitetno organizirati Školu u prirodi u neposrednoj blizini škole, uz minimalne troškove, a opet uz realizaciju svih zacrtanih ciljeva. 
Bravo za učiteljice, učenike, roditelje i sve koji su na bilo koji način pomogli u realizaciji!
Skip to content